Sledujte aktuální info o ekonomických dopadech opatření přijatých v souvislosti s nynější pandemickou krizí pravidelně v sekci Novinky nebo si objednejte zasílání našeho bezplatného Newsletteru.

MENU
Případová studie. Pojištění pohledávek.

DeutschMann udržel obrat i během krize.

Úkolem profesionálního makléře je udržet co nejvyšší pojistné krytí. Klient tak může s bezpečně obchodovat a odolávat ekonomické krizi. Společnosti DeutschMann se to i přes těžkou situaci v oblasti dopravy a spedice v roce 2020 podařilo. Jedním z důležitých faktorů obchodní stability firmy bylo pojištění pohledávek.

Je březen 2020. Pandemie je na vzestupu a jednotlivé země postupně zpřísňují svá opatření. Obchodní plány společností na aktuální rok se hroutí a odhadnout ekonomický vývoj je složité i v krátkodobém horizontu. Některá odvětví jsou vznikající krizí zasažena méně, jiná se potýkají s velkými problémy. K takovým odvětvím paří i logistika.

Kromě nejasného vývoje obchodu je nutné vyřešit i riziko spojené s možnými insolvencemi, resp. platební nevůlí partnerů. To se zpravidla během ekonomické krize a globálního propadu zvětšuje. Každá z pojišťoven zareagovala na vzniklou situaci jinak. Většina se rozhodla řešit redukci rizika individuálním přístupem k jednotlivým limitům v klientských portfoliích.

Pojistné limity: Euler Hermes postupoval jinak

Společnost Deutschmann je dlouholetým klientem pojišťovny Euler Hermes (EH), lídra na trhu pojištění pohledávek. A právě EH zvolil jiný přístup. Jasně komunikoval, pro jakou část portfolia se chystá limity zredukovat a kdy k tomu dojde. Návrh redukcí pojišťovna postavila na základě rizikového hodnocení odběratelů (tzv. Grade). Včasná komunikace poskytla klientům čas připravit se na avizované redukce.

Úkolem specializovaného makléře s dobrou znalostí produktu je najít v takových situacích řešení. Pro klienta jsme ve stejném čase dokončovali tendr na další pojistné období, z něhož vzešly výhodnější pojistné podmínky. Spolupráce s EH pokračovala, ale jednou z věcí, které do smlouvy přibyly nově, byla doložka DCL neboli hranice vlastního prověření a rozhodování (nejmenovité limity). Jde o pojistné krytí, při kterém není nutné schvalovat pojistné limity pojistitelem. O tom, jak funguje a že se vrací „do módy“, jsme detailně psali v květnu 2020.

Ohrožené limity jsme přesunuli pod DCL

Na základě dohodnutých podmínek jsme tak pomohli klientovi pod DCL překlopit většinu z ohrožených limitů. „Šlo o ty limity, které potřeboval pro spolupráci v roce 2021. Jelikož jde o klienta s velkým množstvím limitů, tak nepřekvapí, že plánovaná redukce se týkala bezmála stovky z nich v celkovém objemu téměř 3 mil. eur,“ doplnil Tomáš Jurík, Managing partner společnosti ARFiN. Produktovým nastavením a detailním prostudováním portfolia plánovaného k redukci, se podařilo zcela ochránit 48 limitů a částečně 44 (v případech, kdy původní výška limitu překračovala hranici DCL). Naše znalost produktu tak pomohla klientovi ochránit krytí řádově ve statisících eur.

To se v konečném důsledku projevilo i v celkových obchodních výsledcích společnosti Deutschmann. Navzdory krizi, která zasáhla celé odvětví poměrně výrazně. Pojistné krytí určitě nebylo jediným nebo hlavním důvodem. Bylo však nutným předpokladem ekonomického úspěchu spediční firmy.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít