Sledujte aktuální info o ekonomických dopadech opatření přijatých v souvislosti s nynější pandemickou krizí pravidelně v sekci Novinky nebo si objednejte zasílání našeho bezplatného Newsletteru.
Cítíte rezervy v dostupnosti, kvalitě a včasnosti manažerského reportingu? Zároveň si nejste jisti, zda a jak se pustit do výraznější změny? Najměte si specialistu na krátkodobý kontrakt. Třeba i na pár hodin. Získáte tak zkušenosti a přehled odborníka s rozsáhlou praxí v oboru.
Chcete příklad? Projděte si s námi cestu k efektivnímu reportingu evidence ziskovosti zakázek.
Společnost s obratem v řádu nižších stovek miliónů se zaměřuje na stavební zakázky pro individuální investory. Přestože růst obratu byl známkou podnikatelského úspěchu, nízká, a navíc stagnující ziskovost na úrovni celé firmy byla pro jejího majitele zklamáním.
Firma vedla účetnictví primárně pro daňové účely v rozsahu standardních účetních výkazů, kromě toho existoval již jen report ve formě přehledu zakázek v Excelu. S ohledem na časový rozsah a složitost zakázek a zastaralý účetní systém, report zakázek zpracovával přímo majitel firmy. Sbíral podklady z různých evidencí a následně je zpracovával do přehledu zakázek. Této aktivitě věnoval téměř celý týden. Report zakázek tak sestavoval vždy pouze po skončení kvartálu. To ale neumožňovalo včas reagovat na negativní vývoj v nákladovosti zakázek, zejm. s ohledem na vícepráce. Majitel se navíc kvůli tomu nemohl dostatečně věnovat řízení firmy. Mimo to jej osobně tyto činnosti ani netěšily.
Majitel firmy neměl zkušenost s využitím externího odborníka, s výjimkou daňového a právního poradenství. Zdůrazňoval, že klíčovou slabinou jeho podniku je nízká ziskovost. Očekával, že poradenství od ARFIN mu pomůže identifikovat úspory. Rychle a bez dalších vysokých nákladů. Proto jsme „standardní“ přístup opustili a soustředili se výhradně na priority z perspektivy majitele –průběžné sledování výnosnosti zakázek. A kvartální reporting.
Majitel si byl dobře vědom toho, že svou profesní zkušenost získal výhradně ve své firmě, a že jej to do značné míry omezuje při hledání řešení. Proto byl otevřený pohledu a radám zvenčí, výhradně však od odborníka na danou oblast, který si u něj vybuduje přirozenou autoritu. Navrhli jsme angažovat specialistu na danou problematiku a zavázali se ke dvěma podmínkám:
Majitele společnosti zaujala především možnost na pár hodin si zaplatit člověka, který podobné zadání již několikrát navrhoval a realizoval, a to i v řádově větších společnostech. A současně se nezavazovat k projektu za statisíce…
Vše v rozsahu 2 pracovních dní. Polovinu času strávil externí poradce u klienta ve firmě: 3 hodiny probíral detaily s účetní, 3 hodiny věnoval práci na místě a 2 hodiny debatoval s majitelem nad výsledkem. Díky praktické a věcné spolupráci majitel získal v externího poradce důvěru. Na popsanou zakázku tak navázalo další zadání ve zhruba dvojnásobném rozsahu. V tomto případě šlo již o řešení konkrétního problému klienta – maximálně zefektivnit tvorbu zakázkového reportu, byť stále v Excel s využitím kontingenčních tabulek a maker.
ARFIN s.r.o. 2019, All rights reserved / Prepared by AMDEN with care
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací
Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.