Sledujte aktuální info o ekonomických dopadech opatření přijatých v souvislosti s nynější pandemickou krizí pravidelně v sekci Novinky nebo si objednejte zasílání našeho bezplatného Newsletteru.

MENU
Novinky

Jak se dá v rámci dohodnutých pojistných podmínek zareagovat na redukci limitů?

DCL (nejmenovité pojištění) byl v dobrých časech spíše doplňkem než aktivně využívaným prvkem. Nyní se vrací do módy.

18.5.2020, Tomáš Jurík, Luděk Obadal

O co vlastně jde v DCL?

Je to hranice vlastního rozhodování, resp. nejmenovité pojištění. Pro tuto hranici existují různé názvy, ale v podstatě jde o udělení krytí v rámci pojistných podmínek, pro které není třeba žádat o konkrétní pojistné limity na konkrétní odběratele. Pojištění klienti, kteří mají toto krytí sjednané, si mohou takové odběratele (včetně nových, resp. začínajících) zařadit do pojištění obvykle na základě 4 možností vlastního prověření / vlastních informací:

  1. Pozitivní platební zkušenost (většinou alespoň dvě včas zaplacené faktury). Toto je nejvíce využívána možnost.
  2. Pozitivní obchodní informace od specializovaných informačních agentur definovaných v pojistné smlouvě
  3. Hodnocení odběratelů v systému pojišťovny bez nutnosti přidělení limitu. Každá z pojišťoven má jednotlivé firmy hodnoceny v systému na různých stupnicích s různým označením (grade, rating apod.). Na zařazení do pojištění v případě DCL stačí zkontrolovat toto hodnocení. Tuto možnost dnes již nabízí většina pojistitelů.
  4. Credit management společnosti a nastavení procesů odsouhlasené pojistitelem. Toto je asi nejméně nabízená a využívaná možnost.

Pokud odběratel splňuje pojistnou smlouvou definované podmínky pro zařazení pod DCL, je od toho okamžiku pojištěný, i když na něj nebyl vystaven limit. A proč se vlastně v současnosti stalo řešení přes DCL tak populární? Souvisí to zejména s aktuální ekonomickou situací a předpokládaným růstem počtu insolvencí. Přibývají také aktivity pojišťoven směřující k redukci standardních limitů a kapacit na konkrétní země / odvětví / odběratele. Přinášíme vám souhrn základních výhod a nevýhod krytí pod DCL:

K výhodám patří:

K nevýhodám počítáme:

Takovou hranici vlastního rozhodování bylo možné do pojistné smlouvy vložit jednodušeji před začátkem aktuální krize. V současnosti už jsou pojišťovny v tomto směru mnohem opatrnější, a v některých případech ji nenabízejí dokonce vůbec. Pokud v nabídce zapracovaná je, tak s mnohem přísnějšími podmínkami, zejména vyšší spoluúčastí klienta.

Toto doporučení proto směřujeme zejména na stávající pojistné smlouvy a na intenzivnější využívání tohoto prvku. A to i za cenu rušení aktuálních limitů, pokud to dává ekonomický smysl.

Pokud máte jakékoli pochybnosti o splnění podmínek pro DCL, doporučujeme konzultovat, ověřovat a rozhodně nic nenechávat bez vyjasnění. Náš tým je k dispozici pro jakékoli dotazy. V případě nových smluv je zase dobré vyvinout maximální úsilí směrem k pojišťovně, aby do nabídky, resp. pojistné smlouvy, hranici vlastního rozhodování zakomponovala.

V případě konkrétních dotazů se prosím obraťte na nás.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít